SMLUVNÍ/DODACÍ/VEŘEJNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (dále VOP) organizací Jan Adamec IČ 63014793, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Živnostenský úřad Krnov čj. 125B/01/Zú/Zi, ev.č. 380102–4337–01 a Jana Adamcová IČ 63013851, čj.: 126B/01/ZÚ/Zi, ev. č.: 380102–2609–01 se sídlem U Lazebníka 19 794 01 Krnov, prodej zboží, zprostředkovatelská mandátní činnost. 1. Úvodní ustanovení 1.1 Tyto smluvní podmínky organizací s poštovní doručovací adresou U Lazebníka 19 Krnov, elektronický kontakt obchod@zlatnictvikrrnov.cz, telefonní spojení v běžné otevírací době 554 617 066 (dále prodávající), sdělují v předstihu ještě před uzavřením smlouvy a upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (OZ), ustanovení zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (ZOS), zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (ZOÚ) (dále zákon) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklých v souvislosti nebo na základě spotřebitelské kupní smlouvy při prodeji zboží v obchodě (dále smlouva) dle § 2158 a násl. občanský zákoník uzavírané konkludentně v obchodě organizace mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou-zákazníkem (dále spotřebitel), smlouvy o dílo (dále smlouva) § 2586 a násl. občanský zákoník (dále smlouva) uzavírané rovněž v provozovně organizace mezi zhotovitelem a jinou fyzickou osobou (dále objednatel). Prodej/služba se realizuje prostřednictvím osobní účasti a činnosti ve veřejnosti dostupném prostoru běžné prodejny/provozovny prodávajícího umístěné na poštovních adresách Krnov Zámecké náměstí 4 a 6 (dále provozovny/prodejny) popř. velmi výjimečně komunikací pomocí výměny individuální elektronické pošty email vs. email, nikoliv jiným prostředkem komunikace na dálku (nejedná se o běžný internetový obchod apod.), tzn. že smlouvy nejsou uzavírány distančním způsobem. Převzetí věci z procesu prodeje/služby se rovněž uskutečňuje osobně fyzickou přítomností spotřebitele/objednatele v provozovně. Organizace mají zřízeny elektronické stránky pouze jako informační na internetové adrese www.zlatnictvikrnov.cz (dále informační web). 1.2 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě ev. o dílo. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními smluvních podmínek. 1.3 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. 1.4 Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba má v úmyslu nakoupit zboží/službu od prodávajícího/zhotovitele, je právnickou osobou či osobou, jenž jedná při objednávání zboží/služby v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Tyto smluvní podmínky neupravují také situace, kdy je smlouva uzavírána prostřednictvím telefonu. 1.5 Při sepisu smlouvy o dílo popř. objednávky nového zboží je objednatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené do zkrácené podoby smlouvy má objednatel při jakékoliv změně v době plnění povinen aktualizovat např. § 5 odst. 1 písm. c) zákona OOÚ. Všechny údaje ev. pokyny na provedení služby ve smlouvě/objednávce/zakázce považuje dodavatel/zhotovitel za správné, zároveň je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací, které se dozvěděl v souvislosti s plněním smlouvy. 1.6 Případ kupní smlouvy v obchodě je proces probíhající od vlastního výběru z nabídky zboží z obchodního zařízení (pulty, vitríny) až po nabytí nové věci spotřebitelem. U písemné smlouvy o dílo uzavírané v běžné provozovně realizuje zhotovitel dohodnutou změnu (opravu, úpravu) na cizí vnesené věci, také výrobu nové věci podle zadání objednatele (dále služba). Plyne-li na cizí vnesené věci z požadovaného postupu nějaké riziko, nevratná změna nebo poškození, musí zhotovitel na možné zničení majetku protistrany předem mluveným slovem i písemně upozornit a konkrétně seznámit s nevhodností navrhovaného postupu. Jestliže zhotovitel postup při opravě/úpravě/výrobě nedoporučuje s ohledem na možné důsledky a vznik škody, může zhotovitel výkon služby odmítnout. Pokud objednatel na vlastním návrhu postupu dále trvá nebo chce ve výkonu rozpracované služby i přes varování pokračovat, bude zhotovitel díla službu realizovat výhradně až po podpisu včas oznámeného rizika a souhlasu objednatele s rizikem, tj. že všechny úkony spojené s nedoporučovanými změnami budou provedeny jen na vlastní nebezpečí a odpovědnost objednatele. 1.7 Obsah VOP, které jsou v rámci závazku informační povinnosti napojené trvalým veřejným vyvěšením v prodejně resp. webových stránkách organizace, čímž tvoří včleněnou nedílnou součást smlouvy. Spotřebitel byl ještě před sjednáváním smlouvy na dostupnost uveřejněných smluvních podmínek, reklamačním poučením/řádem vhodným způsobem informován (odkazy viditelnými tištěnými popiskami v pultech). Při sjednávání smlouvy byl mluveným slovem a ozkoušením věci seznámený s funkcí, účelem použití, a proto zákazník může prohlásit, že jako kupujícímu mu nejsou známy okolnosti z jejichž příčiny by se neměl možnost a nemohl včas seznámit v prodejně s vyvěšenými obchodními podmínkami a také umístěnými na webových stránkách, a proto z pozice spotřebitele/objednatele může prohlásit, že má o smluvních dokumentech povědomí, že jsem se mohl/měl a také se s jejich významem seznámil, že jsem textu porozuměl, že neobsahují neočekávaná ustanovení, že s nimi souhlasím. Smluvní podmínky odkazují i na další nedílné písemné součásti smlouvy, které vložením tvoří její přílohu: objednávkový/zakázkový list s informačním poučením, výtisk se zásadami zpracování osobních údajů objednatele, trvale vyvěšené ceníky za zboží (sortiment baterií, obalů), úkony služeb a úhrad nákladů spojených s doručováním přepravcem, podmínky odkupu materiálu s obsahem drahého kovu, platné puncovní značky, upozornění na provoz CCTV systému, vhodné oznámení o dodavatelích, reklamační řád. Potvrzením, akceptací, že se smluvními podmínkami spotřebitel souhlasí je skutečná úhrada plné obvyklé prodejní ceny za zboží ev. částečná úhrada zálohy na službu za smlouvy. Kromě srozumitelných smluvních podmínek tvoří součást smlouvy po dodání/převzetí/nabytí věci i další doklady např.: účtenka s odkazem na web, popis druhu, hmotnosti, ryzosti, měrné množství, informací o době záruky s nejdůležitějšími výlukami při užívání věci, návod na používání s bezpečnostními pokyny pro ochranu zdraví a varováním před riziky i poškozením. 1.8 Spotřebitel si v provozovně u přebírání nového zboží/provedenou službu popř. zhotovený výrobek překontroloval. Pokud přebíraná věc ze smlouvy obsahuje zjevnou vadu nemá protistrana vztahu povinnost předmět s vadou převzít. 2. Uzavření kupní smlouvy 2.1 Prezentační nabídka zboží s vhodně označenými informacemi hmotnosti, ryzosti, rozměru (ověření kontrolou na cejchované váze, srovnání podle platných puncovních značek), konkrétními zřetelně viditelnými prodejními koncovými cenami za kus ev. pár včetně daně z přidané hodnoty je umístená v prodejním vybavení obchodu (pulty, skříně, vitríny aj.) a má charakter nabídky jako podklad pro budoucí uzavření smlouvy. Koupené zboží vloží prodejce do běžného obyklého obalu (zdarma jednoduchá plastová kazeta, zpoplatněná malá odnosná PE taška, sáček). Prodávající nemá povinnost uzavřít smlouvu v souvislosti s vystaveným zbožím ev. službu v případě, že si spotřebitel před uzavřením smlouvy bezdůvodně nárokuje např.: neúměrné požadavky (snížení ceny, krátký termín aj.), poptávané zboží není na skladu nebo nemá předepsanou kvalitu. Za kupovanou věc/službu může kupující spotřebitel zaplatit penězi hotově na kase v provozovně, po dohodě na základě doručené objednávky i fakturou bankovním převodem na podnikatelský účet organizace, dobírkou u převzetí dodávky přepravci. 2.2 Pro objednání zboží ev. služby, zhotovení nového výrobku na zakázku podle vymíněných vlastností objednatele vyplní strany vztahu předtisk zjednodušeného zakázkového/objednávkového formuláře údaji osobně v provozovně. Objednávkový záznam zakázky obsahuje zejména: údaje zhotovitele, příjmení objednatele, telefonní kontakty stran vztahu, datum ujednání a dokončení, jednoznačný popis předmětu smlouvy, předběžnou cenu, informační závazek, číslo smlouvy popř. částku předem přijaté zúčtované platby (zálohy), podpisy stran. Předané údaje považuje zhotovitel za správné. 2.3 Při objednání/provedení služby (oprava, úprava) se změnou na vnesené cizí věci vyplní strany vztahu objednávkový/opravenkový list osobně v provozovně. List obsahuje soupis údajů stejně jako v bodu 2.2 těchto smluvních podmínek a navíc popis předané věci s jejím poškozením, požadovaný úkon, podle stavu věci vzhledem složitosti, tak i upozornění na rizika. Objednatel je povinen oznámit skryté nebo jiné nebezpečí související se zásahem do předávané věci. Údaje uvedené v opravenkovém lidti jsou zhotovitelem považovány za správné. 2.4 Před podpisem smlouvy je prodávajícím/zhotovitelem/dodavatelem umožněno protistraně zkontrolovat, opravit nebo měnit údaje a opravit vzniklé chyby, které do smlouvy vložil při jejich zadávání. Realizovanou zakázku/objednávku/smlouvu je možné měnit velmi omezeně a rozhodujícím faktorem pro změny je rozsah nebo fáze rozpracovanosti. 2.5 Počátek smluvního vztahu mezi prodávajícím/zhotovitelem/dodavatelem a protistranou vzniká doručením/přijetím podepsané smlouvy, jež je organizaci předána osobně v prodejně nebo jinou akceptací např. potvrzující email zasláním na elektronickou adresu organizace. 3. Cena zboží, výrobku a platební podmínky 3.1 Ceny zboží a výrobku zůstávají v platnosti po dobu, kdy je spotřebitel cenovkou obchodě nebo ve smlouvě informován. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Pro stanovení ceny za služby, opravu, úpravu, změnu na cizí věci použije zhotovitel uveřejněný platný ceník, cena při zakázkové výrobě je stanovena po dohodě kvalifikovaným odhadem s odchylkou navýšení 10-20% podle platné judikatury. Se zvýšením ceny nad uvedenou toleranci musí zhotovitel/dodavatel informovat protistranu vztahu a mít vhodným způsobem potvrzený souhlas s novou cenou. 3.2 V ceně zboží/výrobku/služby není zúčtovaný luxusní dárkový obal, individuální ruční balení ani zaplacené náklady spojené s balením požadované přepravcem, dodáním do místa určení podle zadání spotřebitele. 3.3 Cenu zboží/výrobku/služby a případné náklady spojené s dodáním zboží ze smlouvy může spotřebitel uhradit organizaci následujícími způsoby: v hotovosti v jeho provozovnách na adrese Zámecké náměstí 4 ev. 6 Krnov v běžné otevírací době (místo realizace smlouvy), v hotovosti na dobírku (přepravci po doručení spotřebiteli), po dohodě bezhotovostně převodem z účtu na účet (prodej na fakturu) a okamžitou platbou mezi bankami stran stran kupní smlouvy pomocí QR kódu. 3.4 Pokud vyžaduje sjednaná smlouva nebo objednávka zboží svou povahou či rozsahem složení částečné úhrady z ceny ze smlouvy předem, vydá prodávající/zhotitel na tuto přijatou platbu předem-zálohu řádný daňový doklad. Tímto není ve výjimečných případech dotčeno ustanovení smluvních podmínek na právo prodávajícího/zhotovitele ohledně povinnosti spotřebitele uhradit cenu zboží nebo díla předem. 3.5 V případě platby v hotovosti či platby na dobírku je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě je cena splatná po doručení faktury do doby splatnosti uvedené v dokladu/faktuře, když obvyklá lhůta trvání zaplacení je do 14 (čtrnácti) dnů od dne vystavení a závazek kupujícího uhradit cenu je splněn po připsání příslušné částky na bankovní účet z dokladu. Poté je možné zboží protistranou převzít. 3.6 Případné slevy z ceny zboží, bonusy poskytnuté organizací protistraně nelze vzájemně kombinovat ani sčítat. 3.7 Organizace předá spotřebiteli po uhrazení plné ceny ev. částečné úhrady předem-zálohy u plateb provedených na základě smlouvy účtenku, fakturu, daňový doklad. Organizace je plátcem daně z přidané hodnoty. 4. Odstoupení od kupní smlouvy, o dílo 4.1 Prodávající informuje, že odstoupení od kupní smlouvy uzavřené v obchodě tj. koupě v obvyklých prostorách pevných provozoven (konkludentně) v době 14 dnů od prodeje je možné jen po dohodě s uvedením důvodu. Na jednostranné odstoupení od kupní smlouvy realizované v obchodě bez prostředků vzdáleného přístupu (výběr, převzetí v místě prohlídky, ozkoušení při procesu prodeje) v době prvních 14 dnů po nabytí věci není právní nárok. Nabízené věci/výrobky v prodejnách nejsou svých charakterem, které vyplývají z povahy věci, neslouží a nejsou určené ani na prodej tzv. „na zkoušku“. Vyměnit koupenou věc za jinou novou je možné jen po vzájemné dohodě. Objednatel bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy u díla, které bylo vyrobeno, opraveno, upraveno aj. změněno podle přání, zadání, požadavků objednatele nebo pro osobu kupujícího. Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené v obchodě a smlouvy o dílo je možné jako jedna ze zákoných variant při vybavování práv z vad. Jedná se o případ uplatněných práv z vad, které prodávající nevyřídil ve lhůtě 30 dnů od přezetí vadné věci (od soupisu zákonných práv z vadného plnění). Odstoupení od smlouvy je kupujícím také možné pokud se vadné plnění posuzuje v režimu podstatného porušení smlouvy. 4.2 V případě odstoupení od smlouvy po dohodě stran (neodstranitelná vada) vrátí prodávající/zhotovitel peněžní prostředky přijaté od protistrany do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od smlouvy protistranou, a to stejným způsobem, jakým je prodávající/ zhotovitel od protistrany přijal. Prodávající/zhotovitel je taktéž oprávněn vrátit peněžní plnění již při vrácení zboží/výrobku protistranou či jiným způsobem, pokud s tímto bude vysloven souhlas a nevzniknou tím protistraně další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, organizace není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky zpět dříve, než jí spotřebitel plnění vrátí nebo prokáže, že zboží/výrobek organizaci odeslal na poštovní doručovací adresu. 4.3 Nárok na úhradu škody vzniklé na předmětu plnění ze smlouvy je organizace oprávněná jednostranně započíst proti nároku protistrany na vrácení ceny ze smlouvy. 4.4 Oprávnění kdykoliv odstoupit od smlouvy má také prodávající/zhotovitel, a to až do doby převzetí zboží/výrobku spotřebitelem. V takovém případě vrátí organizace spotřebiteli zaplacenou zálohu popř. plnou cenu bez zbytečného odkladu, a to některým za způsobů: hotově, poštovní poukázkou, anebo bezhotovostně na účet určený spotřebitelem. 4.5 Je-li společně s věcí ze smlouvy poskytnut spotřebiteli dárek, ja darovací smlouva mezi oběma stranami vztahu uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a obdarovaný je povinen spolu s věcí z původní smlouvy organizaci vrátit i poskytnutý dárek. 5. Přeprava a dodání 5.1 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku spotřebitele, nese spotřebitel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy. 5.2 Je-li prodávající/zhotovitel podle smlouvy povinen dodat zboží/výrobek na místo určené ve smlouvě (obvykle provozovna organizace), má protistrana povinnost převzít plnění ze smlouvy v tomto místě při dodání. 5.3 V případě, že je z důvodů na straně spotřebitele nutno věc doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo dojednáno ve smlouvě, je spotřebitel povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním. 5.4 Při převzetí zásilky od přepravce má přejímající osoba povinnost zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně ihned oznámit přepravci a sepsat s přepravcem zápis o vadné přepravě. Pokud je shledáno porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí přejímací zásilku od přepravce převzít, ale i zde platí doporučení na soupis protokolu vadné přepravy. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele z odpovědnosti za vady zboží/výrobku a další práva spotřebitele plynoucí z obecně závazných právních předpisů. 6. Práva z vadného plnění. 6.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění u nepoužité nové věci se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy zejména; § 1914 až 1925, § 2099 až 2119 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 6.2 Ustanovení § 2161 odst. 1 občanského zákoníku: „Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal“: má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodejce nebo výrobce/dodavatel popsal nebo které kupující očekávals ohledem na povahu věci a na základě reklamy jimi prováděné. 6.3 Vadou, ale nikoliv poškozením, se rozumí každé odchýlení mezi dohodnutým a dodaným plněním. 6.4 Věc se hodí k účelu, který pro její použití prodejce uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. 6.5 Věc odpovídá jakosti nebo provedenému smluvnímu vzorku nebo předloze, byla-li kakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy. 6.6 Věc je v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti a vyhovuje požadavkům právních předpisů. 6.7 Ustanovení § 1811 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku: „Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku … údaje o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a další podmínky pro uplatnění těchto práv ..,.“ např. vhodně umístěné informační štítky v prodejním zařízení. 6.8 Prodávající je povinen vydat spotřebiteli na jeho žádost písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem § 15 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele, také § 2166 občanský zákoník. 6.9 Kupující spotřebitel z kupní smlouvy uzavřené v obchodě je oprávněn uplatnit právo z vady, které se vyskytne u spotřebního nového zboží v době 24 měsíců od převzetí § 2165 odst. 1 občanského zákoníku, tzn, že na vady v době tzv. zákonné záruky, kterou prodávající poskytuje v době trvání 24 měsíců od nabytí zboží (záruční/reklamační doba) tzn. doba, do kdy kupujícímu náleží právo vadné zboží reklamovat. 6.10 Je-li na prodávané věci, na jeho příslušném obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost § 2165 odst. 2. Zárukou za jakost se prodejce zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti § 2113 OZ. 6.11 Na vady výrobků, které nespadají pod kupní smlouvu, ale jsou zhotovené v rámci smlouvy o dílo má objednatel oprávnění uplatnit práva z vadného plnění v době 24 měsíců od převzetí. 6.12 Odpovědnost zhotovitele za opravu, úpravu, údržbu věci provedenou na již použité věci je sjednána smluvní záruka na zásah s přímou vazbou konkrétní servisní činnosti nebo výsledek v trvání 12 měsíců od převzetí věci po provedení změně (druhá věta § 2168 OZ). 6.13 Vytkl-li spotřebitel prodejci/zhotoviteli vadu zboží/věci oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou spotřebitel nemůže vadnou věc užívat § 1922 odst. 2 OZ. 6.14 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Průkazní břemeno, že vada v době převzetí na zboží v této době nebyla leží na prodejci, po průběhu doby šesti měsíců musí vadu prokázat kupující (vyvratitelná domněnka). Prodávající má povinnost z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce § 2166 OZ. 6.15 Ustanovení § 2167 OZ se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána, opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetím spotřebitele, nebo vyplývá-li to z povahy věci. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel před převzetím věci věděl, že věc obsahuje vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil § 2170 OZ. 6.16 Práva z odpovědnosti za vady věcí se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v některém z potvrzení vydaném kupujícímu u prodeje ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu § 2166 OZ) uvedena jiná osoba určena k opravě, která je v místě prodávajícího nebo kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen na provedení opravy § 2172 OZ. Výjimkou jsou případy, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí možné s ohledem na sortiment zboží, služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání § 19 odst. 1 o ochraně spotřebitele. Prodávající/zhotovitel je povinen protistraně vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje (do zápisu může uvést všechny čtyři způsoby současně, prodejce není návrhy vázán): a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodejcem k provedení opravy § 2173 OZ spolu s § 19 ZOS. 6.17 Práva z odpovědnosti za vady zboží uplatní spotřebitel/objednatel zejména osobně popř. doručením přepravní službou na adrese Zámecké náměstí 4 ev. 6 794 01 Krnov, telefonní číslo: 554 617 066 v běžné otevírací době nebo elektronickou poštou: obchod@zlatnictvikrnov.cz. 6.18 Kupující poskytne plnou nikoliv částečnou součinnost, sdělí protistraně, jaké právo si zvolil už při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady § 2106 OZ. Provedenou volbu nemůže reklamující změnit bez souhlasu protistrany: to neplatí, žádal-li reklamující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. 6.19 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené předpisy nebo ve smluvních podmínkách, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti: není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt stejné vady po opravě (třetí) nebo větší počet počet vad na věci najednou. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodejce nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo, že by zjednání nápravy působilo značné obtíže § 2169 OZ. 6.20 Kdo má právo podle § 1923 OZ, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná v případě, že prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas § 1924 OZ. 6.21 Součást vybavené reklamace tvoří písemné potvrzení s rozhodujícími údaji. Za uskladnění bezdůvodně nepřevzaté věci z vybavené reklamace tj. po ukončeném reklamačním řízení bude organizace nárokovat zaplacení skladného ve výši podle platného vyvěšeného ceníku. 7. Další práva a povinnosti smluvních stran 7.1 Kupující zboží ev. objednatel výrobku nabývá vlastnictví k věci zaplacením celé kupní ceny. 7.2 Prodejce není ve vztahu ke spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 OZ. 7.3 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje organizace prostřednictvím elektronické adresy obcho@zlatnictvíkrnov.cz. Informaci o způsobu vyřízení stížnosti spotřebitele zašle prodejce zpět na jeho elektronickou adresu. 7.3 Na řešení mimosoudních řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15 120 00 Praha 2, IČ 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy § 14 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. 7.4 Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci rámci své působnosti živnostenský úřad. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů v Praze. 7.5 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. 8. Ochrana osobních údajů 8.1 Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen nařízení GDPR) související se zpracováním osobních údajů spotřebitele/objednatele pro účely plnění smlouvy, pro účely jednání o smlouvě, pro účely veřejnoprávních povinností prodejce, z oprávněného zájmu, plní prodávající prostřednictvím samostatného sdělení na těchto internetových stránkách, trvale vyvěšenou písemností ve veřejnosti dostupném prostoru provozoven, vloženou informační tiskovinou, která je součástí smlouvy o dílo ev. také protokolu zápisu uplatněných práv z vad. 9. Doručování 9.1 Spotřebiteli/objednateli může být doručováno osobně v provozovně po soupisu smlouvy, prostřednictvím elektronické komunikace na předanou emailovou adresu, službou mobilního operátora krátkou textovou zprávou max. 160 znaků (SMS), po dohodě na sdělenou poštovní adresu, oznámení jakékoli změny popř. informace plynoucí ze smlouvy i hovorem uskutečněný hlasovou telefonní linkou. 10. Závěrečná ustanovení 10.1 Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující/objednatel, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I). 10.2 Je-li ustanovení smluvních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. 10.3 Pokud je smlouva uzavřena při použití elektronických prostředků, tak je včetně smluvních/obchodních podmínek archivována prodávajícím/zhotovitelem v elektronické podobě a není přístupná § 1826 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku.